0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

درمان موهای خشک و آسیب دیده

موهای سوخته، فرسوده، خشک و آسیب دیده یکی از بزرگترین معضلات خانم ها است. با توجه به آنکه در جوامع امروزی استفاده از رنگ مو به امری بدیهی تبدیل شده و افراد به دلایل مختلف از جمله وجود موهای سفید، تنوع و یا مد موهای خود را رنگ و دکلره می نمایند و همچنین استفاده مداوم از لوازم حرارتی مانند سشوار و بابلیس برای آراستگی و زیبایی بیش تر موها، جملگی منجر به ایجاد آسیب های جدی در ساختار و بافت مو می گردد.

مو از ساختمانی سه لایه با هزاران سلول تشکیل شده است که برای سالم و درخشان ماندن نیاز به رسیدگی و رطوبت مناسب دارد. زمانی که کوتیکول لایه بیرونی موها در معرض رنگ‌های شیمیایی و حرارت‌های زیاد وسایل حالت‌دهنده قرار می‌گیرد به مرور سلامت خود را ازدست می دهد و دچار آسیب می شود؛ این آسیب ها به صورت های مختلفی خود را نشان می دهند که می توان به وز شدن موها، کش آمدن موها در حالت خیس، موخوره، خورد شدن و شکستگی موها، خشکی و زبری موها اشاره نمود.لازم به ذکر است افرادی که موهای خشک و مجعد دارند بیش تر در معرض آسیب دیدگی موها هستند.

در این مرحله لازم است تشخیص دهید که موهای شما آسیب دیده اند یا صرفا به مراقبت روزانه احتیاج دارند. چرا که اگر موها آسیب دیده باشند؛ نیاز به محصولات درمانی دارند تا به حالات اولیه خود بازگردند. البته با توجه به میزان آسیب طول درمان موها می تواند متفاوت باشد. نکته قابل توجه آن است که اگر موها آسیب ندیده اند و صرفا به مراقبت روزانه احتیاج دارند، استفاده از محصولات درمانی می تواند آسیب موها را بیش تر نموده و نه تنها نقش موثری در بهبود و مراقبت از موها ندارند بلکه روند آسیب را نیز سریع تر می نمایند. برای درک بهتر این موضوع مثالی را مطرح می کنم؛ فردی که دچار سرما خوردگی نشده و سالم است نیازی به استفاده از داروی سرماخوردگی ندارد و استفاده از دارو می تواند منجر به صدمات دیگری در فرد سالم شود. پس از تشخیص این مرحله لازم است با توجه به نوع موهایتان محصول مناسب را برای درمان استفاده نمایید.

در درجه اول آبرسانی به موها با محصولات هیدراته معتبر موجود در بازار در اشکال مختلف شامپو، نرم کننده، ماسک، احیا کننده و سرم کمک ویژه‌ای به نرم و لطیف شدن موها می کند، اما این راه حل قطعی درمان نخواهد بود. موهای آسیب دیده چربی های لازم و طبیعی خود را از دست داده اند به همین خاطر لازم است در مرحله بعد از ایجاد آسیب بیش تر در موها جلوگیری کنیم. برای این کار لازم است موها را با آب سر شستشو دهید و یا حدالمکان از آب داغ استفاده نکنید. محصولات درمانی را با توجه به نوع موهایتان انتخاب نمایید و در صورت لزوم در این مورد از ما مشاوره بگیرید.

محصولات درمانی موجود در بازار دارای ترکیباتی از جمله عصاره بادام شیرین، عصاره بادام تلخ، روغن هسته انار، عصاره بابونه، روغن زیتون، سرکه، عصاره بابونه، عصاره گیاه آلوورا، عصاره و روغن آووکادو، روغن مورد، روغن نارگیل، روغن هسته انگور، روغن کنجد، روغن سیاه دانه، روغن کرچک، روغن شتر مرغ، روغن فندق، روغن جوجوبا، روغن آمله و روغن رزماری می باشند.

نکته بعد تغذیه می باشد، تغذیه مناسبمی تواند نقش به سزایی در سلامت و درمان موها داشته باشد. مصرف سبزیجات سبزرنگ تازه به ویژه اسفناج و انواع جوانه‌ها مانند عدس، ماش گندم و جو، روغن کنجد، روغن زیتون، حبوبات، گوشت قرمز، تخم مرغ، میوه‌های خشک، گردو، بادام و دیگر مغزهای آجیل به علاوه میوه‌هایی مانند موز و انبه، داشتن موهایی سالم، پر پشت و خوش حالت را تضمین می کنند.