0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

درمان خشکی پوست صورت و بدن

توصیه ها و نظرات مختلفی درباره مواد طبیعی و ارگانیک برای درمان خشکی پوست وجود دارد اما با توجه به آن که پوست در کدام نوع و دسته پوستی قرار می گیرد و آنکه علت خشکی پوست چیست؛ راه حل های درمانی، متفاوت خواهد بود.

علل خشکی پوست:

خشکی پوست ممکن است به علل مختلف از جمله عادات اشتباه استحمام روزانه مانند حمام آب داغ، خشک کردن بدن با یک حوله، آب و هوای خشک و سرد، کاهش یا فقدان چربی های طبیعی پوست، بیماری های پوستی و بالا رفتن سن باشد. پوست خشک در معرض آسیب های بیش تر قرار دارد که برای جلوگیری از این آسیب ها لازم است به موقع وارد عمل شد و پوست را درمان نمود.

از آنجا که پوست سالم، نوعی چربی به نام سبیوم تولید می کند و این چربی از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می کند؛ یکی از علت های خشکی پوست از بین رفتن و یا کاهش تولید این چربی می باشد. فراموش کردن استفاده از مرطوب کننده ها یا شستن دست ها با صابون های جامد یا محصولات نامناسب با نوع پوست می تواند باعث از بین رفتن این چربی طبیعی شوند. در این مرحله است که پوست خشک می شود. خشکی پوست معمولا با علائمی مثل ترک، قرمزی، خارش، سوزش، زبری و مواردی از این دست همراه است.

استفاده از روغن ها در خشکی پوست

در موارد این چنینی استفاده از روغن ها برای پوست های خشک و نرمال توصیه می گردد. پوست های چرب به دلیل تولید بیش از اندازه سبیوم در صورت خشکی نیز نمی توانند از روغن ها به عنوان درمان خشکی استفاده کنند چراکه این روغن ها باعث تولید جوش و آکنه در پوست های چرب می گردند. روغن های مناسب برای درمان خشکی پوست های خشک و نرمال، روغن اسطوخودوس، روغن ماراکوجا، روغن آرگان، روغن دانه انگور، روغن زیتون، روغن دانه آفتابگردان، روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن گل رز و روغن کرچک می باشد. این روغن ها در فرمولاسیون محصولات پوستی بسیاری استفاده شده است که به عنوان آبرسان ها، مرطوب کننده ها و درمان کننده های پوست های خشک و نرمال در بازار موجود هستند.این روغن ها همگی دارای خواص بازسازی کنندگی لایه محافظتی پوست هستند و موجب نرمی و لطافت پوست های خشک و معمولی یا نرمال می شوند.

خشکی در پوست های حساس

افرادی که دارای پوست های حساس می باشند و معمولا یک یا چند علامت مربوط به پوست های حساس مانند التهاب، اگزما، قرمزِی، خارش، سوزش، خشکی و حساسیت های پوستی را دارا می باشند. جهت درمان خشکی پوست در افراد دارای پوست های حساس می توان از روغن نارگیل و یا فرآورده های بهداشتی تولید شده از این روغن استفاده نمود.

خشکی در پوست های چرب

افرادی که دارای پوست های چرب و مستعد آکنه و جوش هستند برای درمان خشکی پوست می بایست با توجه به میزان خشکی پوست از آبرسان ها یا مرطوب کننده های روزانه مناسب با نوع پوستشان استفاده کنند. مرطوب کننده ها و آبرسان های مخصوص پوست های چرب معمولا حاوی ترکیباتی چون عصاره آلوورا، عصاره آووکادو، عصاره خیار، عصاره لیمو، عصاره گوجه فرنگی، عصاره انبه، نعناع فلفلی، مریم گلی و عصاره گیاه بومادران، جو، عسل، خاک رس و سرکه می باشد. دقت کنید که مرطوب کننده ها و آبرسان ها محصولات متفاوتی می باشند و با توجه به هدف و نتیجه قابل انتظار می بایست مورد استفاده قرار بگیرند.

در نهایت خشکی پوست هشداری است که لازم است آن را جدی بگیرید و در صورت عدم اقدام به موقع می تواند منجر به آسیب های بیش تر و جبران ناپذیری در پوست گردد.