0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

فواید آلوورا برای پوست که ممکن است ندانید

ژل گیاه آلوورا پوست را شاداب کرده و طراوت بالایی به آن می بخشد. این ژل برای انواع مختلف پوست ها مانند پوست چرب، پوست خشک، پوست مختلط و پوست حساس قابل استفاده است و هیچ گونه اثر سوئی حتی در صورت مصرف زیاد برای پوست ایجاد نخواهد کرد.

خواص آلوورا

از جمله خواص اولیه این ژل معجره گر، خواص ضدالتهاب آن است. این ژل خنک کننده و تسکین دهنده پوست است. خواص درمانی و ترمیم کنندگی این ژل بسیار بالا می باشد به طوری که از آن برای درمان سوختگی ها، زخم های پوستی، لکه های پوستی، اگزما، پسوریازیس، جوش و آکنه استفاده می شود.

عصاره آلوورا موجود در محصولات پوستی را از ژل آلوورا استخراج می کنند. این عصاره سلول های مرده پوست را نرم کرده و آن ها را از بین می برند و بدین ترتیب پوست را صاف، نرم و لطیف می کند. عصاره آلوورا با جوان سازی مداوم سلول های پوستی از بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک و افتادگی جلوگیری می کند به همین خاطر استفاده از آلوورا و فراورده های آرایشی و بهداشتی تولیدشده از آن در هر فصلی از سال مفید است.

در فصول گرم خواص خنک کنندگی و آبرسانی ژل آلوورا باعث خلاصی از شر آفتاب سوختگی می شود. در فصل زمستان نیز با افزایش و حفظ رطوبت پوست، از خشکی پوست جلوگیری می کند. ژل آلوورا حس آرامش و خنکی فوق العاده ای در پوست ایجاد می کند. ژل آلوورا حاوی پلی ساکارید هایی است که علاوه بر آبرسانی و خواص ضد التهابی باعث تسکین دادن به خارش و سوزش های پوستی می شود. ژل آلوورا سرشار از ویتامین A، B، C، D، E و همچنین دارای مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و زینک است. تمامی عناصر یاد شده باعث شده اند این گیاه به عنوان یک گیاه درمانی شناخته شود. در کنار تمام خواص یاد شده خواص ضد چروک و ضد پیری این محصول موجب شده است که این از ژل آلوورا به عنوان عامل اصلی در بسیاری از کرم ها و ژل های ضد چروک و ضد پیری استفاده گردد.

عامل اصلی که منجر به ایجاد چین و چروک و پیری پوست می شود، قرار گرفتن در معرض اشعه UV است که منجر به خشکی پوست و ایجاد چروک های عمقی می شود. در اصل کلاژن موجود در پوست موجب انعطاف پذیری پوست می شود و اشعه یUV کلاژن را نابود می کند و پوست را خشک و شکننده می کند. عامل دیگری که در پیری پوست موثر است، گروهی از آنزیم ها هستند که به آنها متالوپروتئین های ماتریکسی می گویند و از مقدار کلاژن پوست می کاهند.

استفاده از ژل آلوورا تاثیر بسیاری در کاهش تولید متالوپروتئین های ماتریکسی دارد و همچنین به عنوان عامل ضد پیری اثر کرده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این ماده به عنوان قابض عمل کرده و به تراکم سلول های پوستی کمک می کند و باعث تنگ شدن منافذ پوست می شود

رادیکال های آزاد به ساختار سلولی ، نوکلئیک اسیدها، و پروتئین های پوستی آسیب می زنند و بدین گونه در فرآیند پیری نقش ایفا می کنند. . این ژل یک آنتی اکسیدان قوی است و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

کمبود رطوبت باعث خشکی پوست می شود، خشکی پوست در طولانی مدت منجر به ایجاد چروک های ریز می شود و در صورت عدم رسیدگی به پوست و عدم تامین رطوبت و تغذیه لازم برای پوست، این چین و چروک های ریز به چروک های عمیق تر و دائمی تبدیل می گردند. دلیل اصلی خشکی پوست، کم آبی استراتوم مورنئوم است که بیرونی ترین لایه پوست می باشد. ژل آلوورا دارای خواص آبرسانی عمیق می باشد. این ژل می تواند رطوبت اجزای پوست را بازگردانده و از خشکی و حساسیت های پوستی جلوگیری کند و در نتیجه از ایجاد چین و چروک جلوگیری نموده و چین و چروک های ریز را در صورت تداوم استفاده محو نماید. ژل آلوورا همچنین تاثیر به سزایی در کمتر شدن عمق چروک های عمیق پوست دارد.